Notatka do wiadomości

Pytania, problemy, uwagi związane ze starszymi wersjami Microsoft Outlook 2003, 2002 (XP), 2000, 98

Moderator: Moderatorzy

Notatka do wiadomości

Postprzez Shon Oskar » Pt 01.02.2008 13:49

Cześć Michu

Stoję przed decyzją utworzenia mechanizmu do tworzenia notatek.
Wydawać sie to może mało potrzebne z perspektywy użytkownika domowego, jednakże w przedsiębiorstwie dodawane coś na boku, tak aby nie było częścią wiadomości (nie zostanie posłane dalej) i będzie w zasobach użytkownika; może być uzasadnione.

Bawiłem sie troszkę 2007 jednakże nie sprawdziłem czy tamtejsze Notes będzie łatwym narzędziem przeglądania z ekranu Outlooka. Poza tym wer. 2k i 2k3 nie posiadają takiego modułu. choć za rok czy za 2 lata nikt nie będzie już miał 2k wiec .... sprawę mógłbym odfajkować jako bezzasadną.
Jak masz jakieś wiadomości na ten temat to proszę .. podziel się.

Idąc jednak dalej torem mojego zamiaru.
Dołożenie zwykłej notatki Outlookowej do wiadomości jest podczepione jako załącznik, więc jest przypuszczenie że ktoś przez nieuwagę puści to (FW czy CC) tam gdzie nie potrzeba.

W pierw pomyślałem aby zaadoptować jakieś pole, które rzadko jest wykorzystywane przez użytkowników, a będzie wyciągnięte razem ze standardowymi kolumnami (np koło flagi), gdzie będzie np znak "X". Znak ten określać będzie nadanie komentarza. Dyzpozytorium będzie poza Outlookiem, a osoba która przez przypadek otrzymująca maila z Xem nie będzie go widziała lub nie wykorzysta tego znacznika do niczego.

Jak myślisz. Ma to ręce i nogi.
Które pole było by do takiego zaadaptowania możliwe (dla 2k i pow.), nie licząc Kategorii (bo już to wykorzystuje).

--------
EDIT

Jeszcze jest inny pomysł, wykorzystujący projektowanie formularzy.
Z pozycji instrukcji VBA dla otwartej wiadomości utworzenie pola wiadomości (np pod tematem) "Notatki" z możliwościami wstawiania textu w formacie wielowierszowym. Oczywiście te rozwiązanie nie posiadało by zewn bazy ale zapis był by w PSTku
Na testach wyszło iż przy FW notatka taka nie wychodzi w wiadomością ...
przy RE niestety treść (nawet jeśli zostanie usunięta poleci do odbiorcy)
Jak utworzyć z VBA takie pole? i jak je kasować (pernamentnie).
Przypuśćmy że inicjowanie odbywało by sie poprzez utworzone przyciski umieszczone w AddNewToolbarButton(oInspector As Inspector) przy oInspectors_NewInspector.

michu jeśli mogę to proszę o podpowiedzi...
O'Shon
Shon Oskar
 
Posty: 182
Dołączył(a): Pn 16.10.2006 09:05
Lokalizacja: Veracomp S.A.

Postprzez michu » Pn 04.02.2008 16:04

Nowe pole tworzysz w momencie projektowania formularza. Z poziomu VB dostajesz się do niego przez kolekcję UserProperties.

Co do wybranego rozwiązania, to myślę, że to z projektowaniem formularzy ma sens.
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Shon Oskar » Pn 04.02.2008 17:20

coś takiego sobie wykombinowałem:

Kod: Zaznacz cały
Sub aaa()
    Dim oApp As New Outlook.Application
    Dim oExp As Outlook.Explorer
    Dim oSel As Outlook.Selection
    Dim oItem As Object
    Dim i As Long
    Set oExp = oApp.ActiveExplorer
    Set oSel = oExp.Selection
   
    For i = 1 To oSel.Count
        Set oItem = oSel.Item(i)
        AddNoteInfo oItem
    Next i
Set oExp = Nothing
Set oSel = Nothing
Set oItem = Nothing
End Sub

Sub AddNoteInfo(oItem As Object)
    Dim strMessageClass As String
    Dim oMailItem As Outlook.MailItem
    Dim oNoteItem As Outlook.NoteItem
        Dim oProperty As UserProperty
        Dim tekst As String
        Dim co_bylo As String
        Dim temat As String
   
    strMessageClass = oItem.MessageClass
   
    If (strMessageClass = "IPM.Note") Then
        Set oMailItem = oItem
        temat = oMailItem.Subject
        On Error Resume Next
            oProperty = oItem.UserProperties("Notatka")
        On Error GoTo 0
        If oProperty Is Nothing Then _
        oItem = oMailItem.UserProperties.Add("Notatka", olText)
        co_bylo = oMailItem.UserProperties.Item(1).value
        tekst = InputBox("text", "tytuł", co_bylo)
       
        If len(tekst) >0 Then
        oMailItem.UserProperties.Item(1).value = tekst
            oItem.Save
        Else
            oMailItem.UserProperties.Item(1).Delete
        End If
       
        oMailItem.Subject = temat 'gubi temat wiec nadpisujemy
            oItem.Save
        Set oMailItem = Nothing
    End If
End Sub

Tworzy mi to co prawda pole Notatka i mogę ją sobie wyciągnąć jako kolumnę, jednakże nie widzę tego w wiadomości.
Jak stworzyć pole tekstowe pod tematem w wiadomości z tekstem jaki będzie przy wpisaniu w inputa; i jak potem usunąć to pole przy braku wpisania tekstu (potem zmienię to na ładną firmę, a kasowanie zrobię pod innym przyciskiem).
O'Shon
Shon Oskar
 
Posty: 182
Dołączył(a): Pn 16.10.2006 09:05
Lokalizacja: Veracomp S.A.

Postprzez michu » Wt 05.02.2008 11:11

Nie możesz stworzyć kontrolki na formularzu przy pomocy VB. Musisz zaprojektować nowy formularz, który będzie miał kontrolkę, a potem opublikować go w najlepiej w Organizational Forms Library (jeśli używacie Exchange'a).
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Shon Oskar » Wt 05.02.2008 11:16

No właśnie sęk w tym ze nie mamy Exchange.

Czyli z VBA nie mogę osadzić textboxa na standardowej formie wiadomości (jak to się robi ręcznie przez "Projektowanie formularza") podając mu wektor początku i parametry pola.

____
EDIT

I jeszcze jedno
Jak wyciągnąć kolumnę np: "Notatka" (jaką utworzyłem) do aktywnego folderu wiadomości?
O'Shon
Shon Oskar
 
Posty: 182
Dołączył(a): Pn 16.10.2006 09:05
Lokalizacja: Veracomp S.A.

Postprzez michu » Wt 05.02.2008 14:29

No właśnie sęk w tym ze nie mamy Exchange.

To każdy będzie musiał opublikować sobie zmieniony formularz w Bibliotece formularzy osobistych.

Czyli z VBA nie mogę osadzić textboxa na standardowej formie wiadomości (jak to się robi ręcznie przez "Projektowanie formularza") podając mu wektor początku i parametry pola.

Nie.

Jak wyciągnąć kolumnę np: "Notatka" (jaką utworzyłem) do aktywnego folderu wiadomości?

W oknie "wybór pola" musisz w combo wybrać "Formularze" i wskazać formularz, w którym użyłeś tego pola.
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Shon Oskar » Wt 05.02.2008 15:00

michu napisał(a):
Jak wyciągnąć kolumnę np: "Notatka" (jaką utworzyłem) do aktywnego folderu wiadomości?

W oknie "wybór pola" musisz w combo wybrać "Formularze" i wskazać formularz, w którym użyłeś tego pola.


nie nie
jak zrobić coś takiego z VBA, automatycznie:

Obrazek
czyli na podstawie utworzonej (jak wcześniej w kodzie) kolumny do widoku w otwartym folderze
O'Shon
Shon Oskar
 
Posty: 182
Dołączył(a): Pn 16.10.2006 09:05
Lokalizacja: Veracomp S.A.


Powrót do Microsoft Outlook

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron