Znikające wpisy z kalendarza - konto exchange

Pytania, uwagi, problemy związane z Microsoft Office Outlook, wersje 2007, 2010, 2013 i 2016.

Moderator: Moderatorzy

Znikające wpisy z kalendarza - konto exchange

Postprzez masakrator » Wt 24.03.2020 10:31

Witam serdecznie,
Podczas próby aktualizacji hasła dla konta exchange występowały błędy. Usunąłem więc konto po czym wpisałem dane ponownie (w Outlooku)
O ile wiem, nie powinno to mieć żadnego wpływu na zawartość kalendarza ponieważ każdy dodany wpis jest natychmiast dodawany do bazy.
Czy się mylę ?

Z jakiegoś powodu - i tu nie mam 100% pewności - podobno jednak niektóe (nie wszystlkie) wpisy zniknęły. Patrząc na ekram mam wrażenie, że wszystko jest w porządku bo wpisy dodane tego samego dnia istnieją, wpisy z poprzednich dni także.
Jednak właściciel konta upiera się, że czegoś tam brakuje.
Czy Exchange przechowuje jakieś kopie automatyczne ?
Czy jedynie wtedy gdy się je włączy ?
Czy konto exchange tworzy na lokalnym komputerze (kliencie) jakieś kopie czy tylko na serwerach Exchange ?
Czy możliwe jest, że wpisy były przechowywane lokalnie i dopiero potem zapisywane na serwerze Exchange ?
Męczy mnie to trochę i chciałbym wiedzieć czego się mogę spodziewać jeśli usunę konto z outlooka i ustawię ponownie.
Dziwne byłoby gdyby usunięcie konta z klienta poczty powodowało utratę danych na serwerze exchange prawda ?

Podpowiedzcie i rowiejcie moje wątpliwości
Pozdrawiam
masakrator
 
Posty: 3
Dołączył(a): Wt 24.03.2020 10:21

Re: Znikające wpisy z kalendarza - konto exchange

Postprzez OShon » Wt 24.03.2020 10:48

Z outlook anie da się usunąć konta, ale podłączenia do niego, zatem dane znajdujące się na koncie bez względu na to czy i ile jest podłączonych z nim programów powinny zachować te dane.
W konsekwencji takiej konfiguracji powstaje na syku plik bazy OST, który jest kopią danych z konta. Jego usunięcie nie wpływa na dane serwera.

Jeśli jednak skasowałeś dane (pracwnik o którym piszesz), a o tym nam nie powiedział, to w Exchange oprócz standardowego worka jakim jest Kosz, jest mechanizm do przywracania kopii:

OL_Odzyskaj_elemeny_usuniete_echange.png

Zawsze możesz podłączyć się do konta przez OWA (przeglądarkę) aby sprawdzić czy sa elementy jakich szukasz.
Poza tym wydaje mi się ze elementy kalendarza nie wchodzą w tworzenie kopii zapasowych (zewnętrzny plik) który jest standardowym mechanizmem przy innego rodzaju kontach.

p.s.
Przesuwam wątek do działu Outlook, bo nie ma on wiele wspólnego z konfiguracją samego serwera.
Obrazek
Oskar Shon - MVP Office Dev. 11/20, 3x MCC, 4/9/22 TechNet
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Zobacz fajne dodatki: Outlooka, Excela, Worda lub PowerPointa
OShon
 
Posty: 10481
Dołączył(a): Cz 19.10.2006 08:31
Lokalizacja: Projekt autorski VBATools.pl

Re: Znikające wpisy z kalendarza - konto exchange

Postprzez masakrator » Wt 24.03.2020 10:59

Dziękuję za szybka odpowiedź.
Słuszna uwaga, nie usunąłem konta tylko podłaczenie do niego.
Które następnie spowrotem utworzyłem, siłą rzeczy nic nie powinno z niego zniknac, czy tak mam rozumieć?
Byłem przekonany, że po to zostały wymyślone takie rozwiązania, żeby w 100% zabezpieczyć przed utratą danych.

Czy w tym przypadku, możliwym jest, że po ponownym podłączeniu został użyty ten sam plik OST pozbawiony niektórych wpisów ?
Jeśli tak to podczas synchronizacji powinny dane zostać zaktualizowane i wszystkie wpisy powinny być dodane - w przypadku gdyby faktycznie zostały usunięte w jakikolwiek sposób....

Pozdrawiam
masakrator
 
Posty: 3
Dołączył(a): Wt 24.03.2020 10:21

Re: Znikające wpisy z kalendarza - konto exchange

Postprzez OShon » Wt 24.03.2020 11:11

Tak, OST nie da się użyć 2-krotnie. Ta baza służy tylko lepszemu dostępowi, a nie magazynowaniu.
Jets to baza tylko od odtwarzania synchronizacji, dlatego w sieci mocno reklamują się konwertery z OST na PST.
Czyli pierwsze co mogą pracownicy odzyskać po wywaleniu ich z roboty, ponieważ podłączenie do konta kasuje im całą pocztę z podglądu.

Model taki od ostatnich lat przejęły też konta IMAP i zamiast PSTków są tworzone OST.
Różnica tylko taka, że nie każdy IMAP wspiera kalendarza, a już na 100% nie robi tego z innymi obiektami, takimi jak notatki, zadania, zaproszenia i dziennik.

Zatem skoro gościowi coś się skasowało (a ma również ustawienie kasowania automatycznie danych z kosza), to niech spróbuje odzyskać dane jak pokazałem pow.
Obrazek
Oskar Shon - MVP Office Dev. 11/20, 3x MCC, 4/9/22 TechNet
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Zobacz fajne dodatki: Outlooka, Excela, Worda lub PowerPointa
OShon
 
Posty: 10481
Dołączył(a): Cz 19.10.2006 08:31
Lokalizacja: Projekt autorski VBATools.pl

Re: Znikające wpisy z kalendarza - konto exchange

Postprzez masakrator » Wt 24.03.2020 11:31

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź
masakrator
 
Posty: 3
Dołączył(a): Wt 24.03.2020 10:21

Re: Znikające wpisy z kalendarza - konto exchange

Postprzez OShon » Wt 24.03.2020 12:07

Tak się zastanawiam nad tym problemem i teoretycznie, ale raczej nie przypadkowo, jest możliwość że dane nie zostały wysłane na serwer.
Czyli w przypadku braku połączenia dodane wydarzenia jakie zostały dodane się nie synchronizowały, ale w praktyce i to na exchange nie jest to za bardzo możliwe, ponieważ po wejściu do foldery w momencie braku połączenia wyświetlony jest monit (np brak internetu).
Dodatkowo można wymusić brak połączenia z kontem (zresztą tak jak i w IMAP), ale w tedy ile takich wydarzeń nie dodamy jedno - dwa....

OL_Offline_2016.png

Zatem pracownik, albo zignorował komunikat o braku dostępu do konta na skutek braku połączenia, albo wyłączył połączenie, a następnie po dodaniu wydarzeń skasował podłączenie z kontem aby ponownie po synchronizowaniu nie pobrać nie wysłanych danych... :roll:
Rzecz raczej nieprawdopodobna - choć teoretycznie możliwa.
Obrazek
Oskar Shon - MVP Office Dev. 11/20, 3x MCC, 4/9/22 TechNet
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Zobacz fajne dodatki: Outlooka, Excela, Worda lub PowerPointa
OShon
 
Posty: 10481
Dołączył(a): Cz 19.10.2006 08:31
Lokalizacja: Projekt autorski VBATools.pl


Powrót do Microsoft Outlook 2007 / 2010 / 2013 / 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości