Problem- Outlook

Pytania, uwagi, problemy związane z Microsoft Office Outlook, wersje 2007, 2010, 2013 i 2016.

Moderator: Moderatorzy

Problem- Outlook

Postprzez Kariatyda » Wt 14.05.2019 09:13

Jestem nowa i niestety nie za bardzo znam się ,,na komputerach" a niestety nawaliłam wczoraj i na służbowym komputerze zepsułam outlooka.
Pamięć na dysku C była pełna, więc sobie bardzo inteligentnie wymyśliłam, że przeniosę zawartość pulpitu na dysk d.
Po tym sprytnym manewrze outlook przestał działać. Miałam tam podłączone dwa firmowe konta, masę maili i generalnie jeśłi tego nie naprawię to mój szef nie będzie zbytnio zadowolony.

Komunikat jaki mi się pojawia:
Nie można uruchomić programu Microsoft Outlook. Nie można otworzyć okna programu Outlook. Nie można otworzyć zestawu folderów. Odmowa dostępu do pliku C:\Users\XXX\Documents\Pliki programu Outlook\xxxx@xxx.com.pl.pst Brak ci wymaganych uprawnień.

Jeśli ktoś mógłby jakoś pomóc, to bardzo bardzo proszę!
Kariatyda
 
Posty: 1
Dołączył(a): Wt 14.05.2019 09:02

Re: Problem- Outlook

Postprzez OShon » Śr 15.05.2019 14:30

Obawiam się ze przeniesienie czegokolwiek z pulpitu na dysk D nie jest problemem Outlooka.
Jednakże, tak to brak miejsca mógł być powodem uszkodzenia bazy Outlooka.
Wymagane uprawnienia jednak nie powinny mieć miejsca, chyba że na skutek innej awarii utworzyło ci z automatu następny profil systemowy, który to nie jest twój.
Zalecam nie opierać się ale zdać komputer do działu IT. Może się okazać że nie tylko trzeba skorzystać z kopii zapasowej, ale jeszcze raz postawić użytkownika.
Dobrą praktyką jest oduczenie się pakowania grubych rzeczy na pulpit, ponieważ jest to folder użytkownika dysku C, a moje dokumenty przemianować (we właściwościach katalogu) na dysk D, jeśli faktycznie rozruchowy ma ograniczone miejsce. Na nim powinno zostać wystarczająco dożo miejsca aby system mógł tworzyć pliki tymczasowe, które są konieczne aby system chodził sprawnie.

Nie napisano w poście najważniejszego. Jakiego rodzaju konta posiadasz. Jeśli IMAP to poczta się sama odbuduje przy ponownej konfiguracji, jeśli POP to trzeba będzie zachować stare pliki PST a niekiedy należy je naprawić. W systemie jest plik ScanPST.exe który można to zrobić. Polecam jednak samemu się w to nie bawić ponieważ i ten proces potrzebuje co najmniej 2x więcej miejsca niż obecnie baza posiada.
Skoro twoje konto zawiera dużo informacji, na przyszłość polecam się zastanowić nad wdrożeniem we firmie takiego rozwiązania: którym odchudzisz pocztę na koncie i zachowasz wszystkie dane.

poszukaj na mojej stronie http://vbatools.pl/eksportuj-i-usun-zalaczniki/
Obrazek
Oskar Shon - MVP Office Dev. 11/20, 3x MCC, 4/9/22 TechNet
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Zobacz fajne dodatki: Outlooka, Excela, Worda lub PowerPointa
OShon
 
Posty: 10084
Dołączył(a): Cz 19.10.2006 08:31
Lokalizacja: Projekt autorski VBATools.pl

Re: Problem- Outlook

Postprzez xartan » Cz 16.05.2019 13:58

Witam.

Podejrzewam jakaś aktualizację Microsoftu. U mnie wywaliło outlooka na kilku stanowiskach. I nie ma to związku z miejscem na dyskach. Coś się posypało z kontami IMAPowymi jeśli dobrze wnioskuję. Jesli ktoś ma rozwiązanie to z chęcią podbiorę. Dotyczy Outlooka w wersji 2007.
xartan
 
Posty: 1
Dołączył(a): Cz 16.05.2019 13:56

Re: Problem- Outlook

Postprzez OShon » Cz 16.05.2019 16:56

No to jak "wywaliło po aktualizacjach" no to standardowo: naprawa z panelu sterowania, a jak nie pomaga to nowy profil i test i jak dalej nic to reinstalka officea.
Wszystko opisane w tym arcie https://www.outlook.pl/4-sposoby-na-naprawe-Outlooka/516/
Obrazek
Oskar Shon - MVP Office Dev. 11/20, 3x MCC, 4/9/22 TechNet
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Zobacz fajne dodatki: Outlooka, Excela, Worda lub PowerPointa
OShon
 
Posty: 10084
Dołączył(a): Cz 19.10.2006 08:31
Lokalizacja: Projekt autorski VBATools.pl


Powrót do Microsoft Outlook 2007 / 2010 / 2013 / 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości