Outlook 2010 zachowanie e-maili IMAP

Pytania, uwagi, problemy związane z Microsoft Office Outlook, wersje 2007, 2010, 2013 i 2016.

Moderator: Moderatorzy

Outlook 2010 zachowanie e-maili IMAP

Postprzez kitana » Śr 10.04.2019 09:32

Dzień dobry,

Jestem zielona w temacie. Posiadam program pocztowy Outlook 2010. Mam na nim kilka kont pocztowych, które są obsługiwane w formacie IMAP. Są to konta firmowe. Muszę przenieść domeny i konta pocztowe na inny serwer, gdyż obecnie są na koncie mojego byłego wspólnika. Jak mam to zrobić by nie stracić e-maili? Jak już na moim koncie drogą umowy cesji pojawią się moje domeny to będę chyba musiała od nowa założyć sobie wszystkie konta pocztowe takie jak miałam tj. biuro@... oferty@... tak? I te konta będą "puste" mimo, że takie same jak miałam wcześniej? Czy w moim programie Outlook jak na nowo wpiszę hasło (serwer poczty zostanie taki sam tj. mail.chmura.orange.pl tylko muszę przenieść to na moje konto użytkownika w orange) do danej poczty zostaną mi e-maile, które mam czy z racji tego, iż jest to IMAP i zsynchronizuje się to z serwerem wszystko się wykasuje? Program będzie miał "w sobie" e-maile, które już w nim są jeśli ich nie będę kasować?
kitana

Re: Outlook 2010 zachowanie e-maili IMAP

Postprzez OShon » Śr 10.04.2019 09:46

Najlepiej by było jeśli przeniesienie wiązało by się z utrzymaniem innej domeny, bo w tedy będzie można zachować na chwilę stare konta jak już sa uruchomione nowe.
W tedy wystarczy skonfigurować nowe w Outlooku i po prostu zaznaczając wiadomości [Ctrl+A] i przenieść myszą lub poprzez wklejenie do folderu docelowego nowego konta.

Jeśli nie będzie to możliwe, to należy otworzyć sobie nowy plik PST bazy offline Outlooka i tam skopiować pocztę na czas podłączenia nowego konta.
Plik ten może też być kopia zapasową, który potem możemy odłączyć od Outlooka i zarchiwizować.

Taką samą politykę można stosować w przypadku kont POP przygotowywanych do re konfiguracji na konta IMAP: