Outlook 2016 - poczta Imap, wolna synchronizacja

Pytania, uwagi, problemy związane z Microsoft Office Outlook, wersje 2007, 2010, 2013 i 2016.

Moderator: Moderatorzy

Outlook 2016 - poczta Imap, wolna synchronizacja

Postprzez crazymario » Wt 08.01.2019 15:45

Witam Serdecznie
Użytkuję w firmie pakiet Office 2016, poczta chodzi oczywiście na Outlook 2016.
Od kilku tygodni przesiadłem się z POP3 na Imap.
Sama Poczta z domeną leży na LinuxPL.com.

Po długotrwałej pierwszej synchronizacji - przez kilka dni wszystko było ok.
Po tym czasie poczta masakrycznie długo się synchronizuje.
Użytkuje kilkanaście katalogów z regułami w Inboxie, ponieważ nie wyobrażam sobie takiej masy wiadomości w jednym worku.
Po uruchomieniu lub ciśnięciu przycisku "Wyślij/Odbierz" - synchronizacja trwa około 3 minut.
Jedne wiadomości wpadają od ręki, inne przy końcówce tego czasu..

Co może być źle skonfigurowane.

Tą samą pocztę (też Imap) mam mam skonfigurowaną na komórce.
Tam wszystko działa od "strzała".

Z góry dzięki za pomoc.
crazymario
 
Posty: 3
Dołączył(a): Cz 09.08.2018 12:42

Re: Outlook 2016 - poczta Imap, wolna synchronizacja

Postprzez OShon » Wt 08.01.2019 18:38

Możesz sprawdzić działanie swojej poczty na nowym profilu.
Niestety IMAP potrzebuje dosyć zasobów aby połączyć się po raz pierwszy i odbudować całą drzewa z twojego konta pobierając przy tym pocztę.
Niby nic specjalnego ale jak mamy kilka tys maili z załącznikami o różnej wadze to może się okazać że obecnie używane łącze po prostu sypie nam błędami, co potem ma swoje konsekwencje podczas normalnego użytkownika poczty. Decentralizacja, czyli podfoldery i przekierowywanie poczty to akurat dla IMAP dobra cecha ponieważ synchronizuje on nagłówki i zmiany na nich właśnie po ilości mail per folder, a więc im ich mniej, tym czas na wykonanie tego zadania krótszy. Nowy profil i ponowne skonfigurowanie poczty możesz wykonać z panelu sterowania:

OL_Profile2_w10.png

Zawsze potem możesz skasować źle działający profil lub pozostać na tym który pierwszy skonfigurowałeś.

OL_Profile2.png

Aby zwiększyć wydajność to możesz określić mniejszą ilość poczty do synchronizacji (albo zaznaczyć pobranie jedynie nagłówków).

OL_Konfiguracja_Pobieranie_poczty_IMAP_2016.png
Obrazek
Oskar Shon - MVP Office System/Development 11/19, 3x MCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Zobacz fajne dodatki: Outlooka, Excela, Worda lub PowerPointa
OShon
 
Posty: 9734
Dołączył(a): Cz 19.10.2006 08:31
Lokalizacja: Projekt autorski VBATools.pl

Re: Outlook 2016 - poczta Imap, wolna synchronizacja

Postprzez Kartel » Śr 09.01.2019 14:39

U siebie w firmie posiadam identyczny problem, po zmiany stanowiska roboczego u jednej z osób.

Walczę z tą pocztą od kilku dni bez sukcesu.
Główny problem jest z ciągłym komunikatem "synchronizowanie subskrybowanych folderow outlook 2016".
Gdy zmienię natomiast czasy synchronizacji to do programu nie zaczytują się maila lub robią to z dużym opóźnieniem.

Testowałem różne rozwiązania, w tym zakładanie nowych profili, korzystanie z trybu awaryjnego, a także ograniczenie poczty offline do 3 miesięcy.
Korzystałem również z dedykowanego programu do pakietu 365 od Microsoftu - https://support.microsoft.com/pl-pl/hel ... -sara-tool
Nic niestety nie poskutkowało.
Eksportowałem również starą pocztą i importowałem do nowej maszyny, bez sukcesu.
Kartel
 
Posty: 1
Dołączył(a): Śr 09.01.2019 14:26

Re: Outlook 2016 - poczta Imap, wolna synchronizacja

Postprzez OShon » Śr 09.01.2019 15:34

A moz\e na tym koncie coś wisi wielkiego, i nie może się zsynchronizować do końca ponieważ czas potrzebny do synchronizacji jest określony "mniej" niż jest to wymagane aby pobrać tą wiadomość.
Czy przestawienie poczty na nagłówki da możliwość skończenia tego procesu?

OL_Naglowki_poczty_2016.png

Prosze spróbować.
Obrazek
Oskar Shon - MVP Office System/Development 11/19, 3x MCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Zobacz fajne dodatki: Outlooka, Excela, Worda lub PowerPointa
OShon
 
Posty: 9734
Dołączył(a): Cz 19.10.2006 08:31
Lokalizacja: Projekt autorski VBATools.pl


Powrót do Microsoft Outlook 2007 / 2010 / 2013 / 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: arisovic, JoeM i 14 gości