auto udw:

Pytania, problemy, uwagi związane ze starszymi wersjami Microsoft Outlook 2003, 2002 (XP), 2000, 98

Moderator: Moderatorzy

auto udw:

Postprzez baboo » Śr 17.01.2007 21:27

Witam...
jestem zielony w outlooku (2003), więc małe pytanko na początek:
jak i gdzie ustawić automatyczne wysyłanie ukrytej kopii każdej wychodzącej wiadomości (z załącznikiem).
da sie ili niet.
makro :?: :?: dla mnie kosmos :(
kopałem po ustawieniach ale nic nie znalazłem.
pomocy... :(
..:: baboo ::..
baboo

Postprzez michu » Śr 17.01.2007 22:57

Faktycznie, nie ma takiego ustawienia w Outlook'u. Możesz zrobić to takim makrem:

Kod: Zaznacz cały
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)

If Item.Attachments.Count > 0 Then
        Set oRecipient = Item.Recipients.Add("info@outlook.pl")
        oRecipient.Type = olBCC
        Item.Recipients.ResolveAll
    End If
End Sub

Makro dodaje adres "info@outlook.pl" do wiadomości w polu UDW, ale tylko jeśli wiadomość zawiera jakieś załączniki (tak zrozumiałem pytanie).

Makro powinieneś wstawić w edytorze Visual Basic w module ThisOutlookSession. Więcej informacji na temat instalacji makr znajdziesz w artyklue Instalacja i uruchamianie makr.

Jeśli chodzi o małe sprawdzanie, co wysyłają pracownicy, to dwie uwagi :)

1. Jeśli w Outlook'u użytkownik ma ustawiony inny poziom zabezpieczeń niż "Niskie", a domyślnie jest to poziom "Średnie", to makro może nie być uruchamiane. W najlepszym wypadku przy wysyłaniu pierwszej wiadomości użytkownikowi wyświetli się komunikat "Czy chcesz włączyć makra", jeśli wybierze "Nie", to makro nie będzie działać.

2. Jeśli użytkownik po wysłaniu wiadomości przejdzie do folderu "Elementy wysłane" i otworzy taką wiadomość to zobaczy, że w polu UDW jest wstawiony dodatkowy adres.

Aby uzyskać takie rozwiązanie, które byłoby zupełnie nie do wykrycia przez użytkownika Outlook'a, trzeba napisać odpowiednie rozszerzenie.
Pozdrawiam
Michu
michu

Postprzez baboo » Cz 18.01.2007 10:44