Microsoft Outlook troubleshooting

Jeżeli pojawia się wiadomość, która utkwiła w Skrzynce nadawczej, problem ten zwykle tkwi we wtyczce programu antywirusowego skanującego wychodzące wiadomości. Skanowanie wiadomości przychodzących jak i wychodzących jest niepotrzebne i często kończy sie uszkodzeniem takiej wiadomości. Skaner antywirusowy i tak przechwyci zainfekowanie wadomości przy próbie ich otwarcia.

Jeśli wiadomość jest ciągle wysyłana nawet po wyłączeniu skanowania wiadomości przez program antywirusowy, i nie ma jej w folderze Wysłane elementy, można ją usunąc z repozytorium danych stosując sie do niżej opisanej procedury.

Pobierz i uruchom MFCMAPI. Dla MS Outlook 2007 oraz wcześniejszych zalecana jest wersja 32-bitowa, dla MS Outlook 2010 - wersja 32-bit oraz 64-bit, w zależności od posiadanej wersji MS Outlook.

W polu Session menu wybierz Logon and Display Store Table



Rys.1. Logon and Display Store Table.

Następnie wybierz żądane konto, przejdź do menu MDB i wybierz Open Store.

 


Rys.2. Open Store.

Rozwiń drzewo Root Container - nazwa tego drzewa może być różna dla różnych użytkowników.




Rys.3. Drzewo Root Container.

Następnie znajdż i rozwiń drzewo o strukturze odpowiadającej strukturze twojego drzewa osobistego w Outlooku.



Rys.4. Top of Information Store.

Prawym klawiszem myszy kliknij na Wysłane elementy i wybierz opcję Open Contents Table. Wyświetli się zawartość folderu Wysłane elementy.

 


Rys.5. Open Contents Table.

W nowo otwartym oknie kliknij prawym klawiszem na wiadomość, która jest ciągle wysyłana, a następnie wybierz Abort Submit. Następnie kliknij ponownie prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Delete message.

Ostatnią część procedury można stosować do usuwania innych wiadomości powodujących konflikty.

 



© Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część ani całość tego artykułu nie może być powielana ani publikowana bez zgody autora.