
Na serwerze Microsoft Exchange programy czasami używają interfejsu Microsoft MAPI (Messaging Application Programing Interface) aby umożliwić poprawną komunikację pomiędzy serwerem a klientem poczty np. Microsoft Outlook. Gdy program wyświetli komunikat o błędzie dotyczący MAPI (Rys.1) może to oznaczać, że będzie trzeba zbadać przyczynę i znaleźć rozwiązanie poświęcając na to dużo czasu.
Rys.1 Jeden z możliwych błędów dotyczących MAPI
Czasami jednak, warto zacząć od tego prostego rozwiązania: skasować i na nowo utworzyć profil na serwerze Microsoft Exchange. Są na to dwie metody:
- Jeśli Microsoft Outlook jest zainstalowany na serwerze:
- przechodziny do menu Start, Panel Sterowania, Poczta
- w nowym okienku klikamy Pokaż Profile (Rys.2)
Rys.2 Opcja, która pozwala na podgląd już istniejących profili.
- kasujemy wszystkie profile
- klikamy Dodaj i wprowadzamy nazwę dla nowego profilu
- Jeśli na serwerze nie ma zainstalowanego Microsoft Outlook, możemy użyć darmowego programu MfcMapi (można go pobrać tutaj). Po pobraniu:
- otwieramy program
- klikamy Profile, Show Profiles
- zaznaczamy profile na liście
- klikamy Actions, Delete Profile (Rys.3)
Rys. 3 Kasowanie profili w programie MfcMAPI
- teraz, gdy wszystkie profile są skasowane, ponownie wchodzimy do Actions, Create Profile
- podajemy nazwę dla nowego profilu
Gdy na nowo stworzymy profile, problem powinien zniknąć. Jeśli jednak nadal będzie się pojawiał, trzeba poświęcić więcej czasu na znalezienie innej przyczymy problemu.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część ani całość tego artykułu nie może być powielana ani publikowana bez zgody autora.