Microsoft Outlook troubleshooting

Ostatnio doświadczamy błąd, spowodowany UPG systemowym pakietu 365. Jego owocem jest poniższy komunikat: “Operacja nie powiodła się z powodu problemów z rejestrem lub instalacją. Uruchom ponownie program Outlook i spróbuj ponownie. Jeśli problem będzie się powtarzać, zainstaluj ponownie program”. Nic nie mówiąca informacja z praktyce blokuje realizację reguł Outlooka, a naprawa pakietu czy ponowne jej nadpisaniem rozwiązuje problemów.

 
 
 
Jak w takim razie poradzić sobie z problemem tej trefnej aktualizacji?
 
Niestety nie da się wejść w kreatora aby wyeksportować reguły i zaimportować ponownie, lub je permanentnie tą drogą skasować.
 
Należy zatem uruchomić Outlooka wykorzystując parametr: /cleanrules lub /cleanclientrules względnie usunąć reguły które zostały zapisane na serwerze: /cleanserverrules
 
Wywołasz ten parametr podając go w prompcie W7/W8 lub wykorzystując listę komend CMD dodając do sciezka\outlook.exe /parametr
 
 
Jeśli nie umiesz wywołać parametru utwórz skrót poprzez prawy klawisz na istniejącym już skrócie Outlooka jaki np masz na pasku ikon. Alternatywnie utwórz nowy skrót klikając prawym klawiszem myszy na pulpicie, uzupełniając go ścieżką do Outlook.exe + parametr j.w.
 
 
 

MVP Shon Oskar – VBATools.pl
Jeśli masz pytania dot. tego artykułu zapraszam na Forum
Skonfiguruj swój pakiet dodatków do Excela, Worda, PowerPointa i Outlooka



© Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część ani całość tego artykułu nie może być powielana ani publikowana bez zgody autora.