Błąd przy wysyłaniu poczty

Pytania, problemy, uwagi związane z Outlook Express

Moderator: Moderatorzy

Błąd przy wysyłaniu poczty

Postprzez laura » Wt 31.10.2006 14:02

Przy próbie wysłania wiadomości za pomocą outlook express wyświetla sie
komunikat:

Wystąpił nieznany błąd. Konto: 'pop3.wp.pl', Serwer: 'smtp.wp.pl',
Protokół: SMTP, Odpowiedź serwera: '554 listed in Habeas SenderIndex,
BlockList: http://www.habeas.com/en-US/reg/reg.php ... blacklist',
Port: 25, Zabezpieczenie (SSL): Nie, Błąd serwera: 554, Numer błędu:
0x800CCC6F

Byłabym wdzięczna za informacje jak mogę sobie z tym poradzić...
laura
 
Posty: 1
Dołączył(a): Wt 31.10.2006 13:59

Postprzez michu » Wt 31.10.2006 15:49

Problem nie jest związany z Outlook Express. Wygląda na to, że serwerowi poczty wp.pl nie podoba się Twój adres IP, z któego probujesz wysłać wiadomość. Jeśli Twój adres IP jest przydzielany dynamicznie, uruchom ponownie komputer (aby otrzymać nowy adres IP) i spróbuj ponownie.
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Michal » Śr 15.11.2006 13:07

Witam!

Mam identyczny problem - pojawia mi się taki sam komunikat przy próbie wysłania poczty z każdego konta jakie posiadam na Wirtualnej Polsce pod Outlookiem, udaje mi się tylko ściągać pocztę - dodam, że maile z innego konta (na tlenie) wysyłane są zupełnie prawidłowo! :o

Wyłączanie komputera nic nie daje - mam net przez sieć lokalną, więc pewnie też stały numer IP... ? Przynajmniej na to wygląda - zawsze kiedy gdzieś sprawdzałem wyskakiwał mi ten sam nr.

Co powinienem zrobić? Pomocy!!! :(
Michal
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr 15.11.2006 12:57

Postprzez michu » Śr 15.11.2006 13:22

Jeśli jesteś w sieci lokalnej, to wszyscy użytkownicy z tej sieci mogą być widziani na zewnątrz pod tym samym adresem IP. Bardzo możliwe, że któryś z nich rozesłał spam i IP zostało dodane do spam-list.

Możesz napisać do administratora sieci. Opisz swój problem, błąd jaki dostajesz w Outlook'u przy wysyłaniu poczty, i napisz, że podejrzewasz, że być może adres sieci został umieszczony na spam-listach. Jeśli tak, to administrator będzie mógł upomnieć spamera i usunąć adres ze spam-list. Tylko zrób to grzecznie, niektórzy administratorzy bywają drażliwi :D
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Michal » Śr 15.11.2006 13:23

Coś jeszcze. Spróbowałem komendy: "telnet: smtp.wp.pl 25"

Ten sam komunikat: '554 listed in Habeas SenderIndex, BlockList: http://www.habeas.com/en-US/reg/reg.php ... blacklist'

Podczas, gdy przy komendzie "telnet: poczta.o2.pl 25"
odpowiedź serwera jest prawidłowa - '220 poczta.o2.pl ESMTP Wita',
czyli wynikałoby z tego, że port 25 nie jest zablokowany?

W Wirtualnej Polsce twierdzą, że to kwestia mojego programu antywirusowego (mam Avasta), ale po pierwsze - dlaczego wobec tego chodziły by mi maile z konta na tlenie, po drugie - usunąłem z ustawień kont na Wirtualnej wszelkie modyfikacje wprowadzane przez antywirusa (zmieniłem serwer z 127.0.0.1 z powrotem na smtp.wp.pl itp) i nic to nie pomogło! :o
Michal
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr 15.11.2006 12:57

Postprzez Michal » Śr 15.11.2006 13:24

Dzięki - skontaktuję się wobec tego z administratorem sieci. :)
Michal
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr 15.11.2006 12:57

Postprzez michu » Śr 15.11.2006 13:26

Nie wiem co do tego może mieć program antywirusowy... Spróbuj go tymczasowo zupełnie wyłączyć i zobacz, czy to coś pomoże.
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Michal » Śr 15.11.2006 13:36

Już próbowałem. Mam Avasta 4.7 - wyłączam ochronę rezydentną i nic się nie zmienia - ten sam komunikat o "czarnej liście". Pomyślałem, że może jakieś komponenty programy zostają jako rezydenty w pamięci i coś tam mieszają (bo widzę, że wciąż siedzą w pamięci takie pliki jak ashmaisv.exe") więc jej "ręcznie" wyciąłem z pamięci, w oknie zamknij program ale to tez nic nie zmieniło. Habeas Corpus trzyma się mocno :D
Michal
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr 15.11.2006 12:57

Postprzez michu » Śr 15.11.2006 13:48

Według mnie programy lokalne nic do tego nie mają. Z serwerem SMTP przecież normalnie się łączysz i dostajesz od niego odpowiedź zgodnie z protokołem. Myślę, że to taka standardowa odpowiedź supportu wp (i nie tylko). Jak nie działa poczta, to przez program antywirusowy albo zaporę użytkownika. Choć prawdę mówiąc jest to bardzo częsta przyczyna, ale raczej nie w tym przypadku.
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Michal » Pt 17.11.2006 11:23

Dzięki za pomoc Michu!

Support Wirtualnej Polski odezwał się ponownie - tym razem już nie twierdząc, że to wina antywira czy zapory, tylko zgadzając się z Twoją wcześniejszą sugestią o "czarnej liście" i też sugerując interwencję u administratora. Napisałem do administratora swojej sieci, wyjaśniając sprawę i prosząc o pomoc, ale nie odpowiedział na mojego maila (chociaż byłem grzeczny :D )

Dziś rano spróbowałem wysłać coś spod Outlooka i udało się! Tak jakby problem znikł samoistnie, (albo admin jednak coś zrobił). Jednak ucieszyłem się za wcześnie. Teraz jest taka dziwna sytuacja, że z każdego konta na WP udaje mi się coś wysłać, z wyjątkiem jednego, które serwer mi z uporem maniaka odrzuca z tym samym komunikatem co wcześniej. Pomyślałem, że to może wina spamu zalegającego na tym koncie więc na wszelki wypadek wykasowałem go z poziomu www, ale to nic nie pomogło. Jeśli chodzi o pozostałe konta to pocztę udaje się wysłać, tylko czasem dopiero po kilku próbach, ale przy tym jednym jest niemożliwe.

Natomiast kiedy próbuję łączyć się z serwerem przez telnet to raz mam komunikat o poprawnym połączeniu się, a chwilę potem znowu to !@#$%!@!@ habeas. Z tym, że z reguły pojawia się komunikat o błędzie i serwer zrywa połączenie - ze trzy razy tylko mi się udało poprawnie połączyć przez telnet. No i zrozum tu coś człowieku. :o
Michal
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr 15.11.2006 12:57

Postprzez michu » Pt 17.11.2006 12:08

Może też być tak, że IP zostało już przez Twojego administratora usunięte ze spam-listy, ale WP korzysta z kilku serwerów SMTP do rozsyłania poczty użytkowników (podejrzewam). Być może niektóre z nich już uaktualniły bazę adresów IP zapisanych na spam-listach, inne jeszcze nie. Myślę, że trzeba poczekać ze dwa dni.
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

nie moge wyslac i odebrac zadnej wiadomosci!!!!

Postprzez mc marti » Pt 24.11.2006 17:10

pomocy!!!
nie moge wyslac ani odebrac zadnej waidomosci. Ciagle wlacza sie jakis blad

Łączenie z serwerem nie powiodło się. Konto: 'Poczta', Serwer: 'pop3.poczta.onet.pl', Protokół: POP3, Port: 110, Zabezpieczenie (SSL): Nie, Błąd łączy: 10061, Numer błędu: 0x800CCC0E

A potem informacje o tym w kilkudziesieciu okienkach wlaczaja mi sie na calym monitorze. Ratunku!!!! :cry:
mc marti
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pt 24.11.2006 17:07

Postprzez Michal » Pt 24.11.2006 17:50

Hm... W moim przypadku i zdaje się, że w przypadku Laury również problem był jedynie z wysyłaniem poczty, odbieranie przebiegało jak najbardziej prawidłowo... No i komunikat o błędzie był jednak inny. Tak na marginesie, po kilku dniach faktycznie wszystko wróciło do normy :D

Nie jestem specem, więc wypowiem się bardzo "na wyczucie" zanim się lepsi spece na temat Twojego problemu nie wypowiedzą ;) Na Twoim miejscu przebadałbym kompa porządnym antyvirusem, sprawdził ustawienia firewalla i programu antyvirusowego czy Ci nie przyblokowały portów, ewentualnie sprawdził czy pomaga coś wyłączenie tych programów i czy mozna się połączyć z serwerem poczty przez telnet. No i oczywiście czy można normalnie wysyłać i odbierac pocztę spod www i tylko outlook coś miesza, czy nie idzie i pod tym i pod tym. Więcej pomysłów nie mam :roll:
Michal
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr 15.11.2006 12:57

Postprzez mc marti » Pt 24.11.2006 18:23

dzieki, dzieki
ale wszystko juz zrobilam. antywirus nic nie wykryl, a z www wszystko sie wysyla i odbiera normalnie, to tylko z outlookiem mam problem.... buuuuu :cry:
mc marti
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pt 24.11.2006 17:07

Postprzez michu » Pt 24.11.2006 19:02

Sprawdziłeś, czy możesz zalogować się do skrzynki POP3 przez telnet? Jeśli tak to spróbuj ponownie wpisać nazwę użytkownika i hasło w Outlook Express.

Jeśli to nie pomaga, spróbuj przeinstalować stos TCP/IP.

1. W menu "Start" wybierz "Uruchom".

2. Wpisz komendę:
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
i kliknij OK.
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez mc marti » Pt 24.11.2006 19:28

nic...
nie pomaga. Michu pomoz. :cry:
Pozdro marta
mc marti
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pt 24.11.2006 17:07

Postprzez michu » Pt 24.11.2006 20:44

No ale co z tym telnetem? Próbowałaś? Możesz się zalogować do skrzynki POP3?
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez mc marti » So 25.11.2006 00:16

poki co zaskoczylo. jak cos bede nekac dalej. :o
marta
mc marti
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pt 24.11.2006 17:07

Postprzez Michal » So 02.12.2006 13:21

Niestety problem powrócił, w nieco zmienionej postaci :evil:
Komunikat wygląda teraz tak (zamiast mojego IP wpisałem X)

Wystąpił nieznany błąd. Konto: 'Michal', Serwer: 'smtp.wp.pl', Protokół: SMTP, Odpowiedź serwera: '550 [IP:XX.XXX.XXX.X] Twoj adres IP znajduje sie na publicznej czarnej liscie CBL - zobacz strone http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=XX.XXX.XXX.X oraz http://profil.wp.pl/polityka_antyspamowa.html / your IP address is blacklisted - see http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=XX.XXX.XXX.X and http://profil.wp.pl/bulk_email_policy.html', Port: 25, Zabezpieczenie (SSL): Nie, Błąd serwera: 550, Numer błędu: 0x800CCC69

Komunikat pojawił się kilka dni temu - wszedłem więc na tą stronę CBL, usunąłem sam swój adres IP z tej listy (tzn. wysłałem prośbę o usunięcie), przeczytałem informację z ostrzeżeniem w której CBL zaleca, żeby kompa dobrze przeskanować, bo może być jakiś trojan rozsyłający spam i za którymś kolejnym razem jak sie będzie ponownie żądać usunięcia z listy to oni już tego nie zrobią. Przeskanowałem więc Avastem i narzędziem, które oni zalecają do wyszukiwania Tojanów - MCAfee Stingerem 2.6.0 - NIC nie znalazło. Po dwóch dniach komunikat o czarnej liście przestał sie pojawiać i pocztę można było znowu wysyłać, więc pomyślałem, że już ok. 8)

Ale dziś niestety znowu ten komunikat co powyżej (pod outlookiem, telnetem - to samo). Zastanawiam się czy się tego cholerstwa w ogóle na trwałe pozbędę, ewentualnie nad zmianą wszystkich kont pocztowych na o2.pl albo onet bo to już podchodzi pod nękanie!! Czy WP myśli, że ja nie mam nic innego do roboty tylko bawić sie w permanentne usuwanie swojego adresu z tych list?!!! Najgorsze, że nie bardzo wiem jak rozwiązać ten problem - bo z jakiegoś powodu przecież moje IP na tych listach się pojawia... :roll:
Michal
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr 15.11.2006 12:57

Postprzez michu » N 03.12.2006 18:45

Jeśli IP pojawia się na czarnej liście (spam-liście), tzn. że wysłany został z niego spam. Jedną z podstawowych rzeczy jaką robią serwery SMTP, jest sprawdzanie, czy IP, z którego otrzymują wiadomość, nie znajduje się na spam-liście. Jeśli się znajduje odmawiają odebrania wiadomości, co ma miejsce w Twoim przypadku. IP którego używasz prawdopodobnie używane jest również przez innych użytkowników. Prawdopodobnie któryś z nich rozsła spam. Powinieneś skontaktować się z Twoim dostawcą internetowym.
Pozdrawiam
Michu
michu
 
Posty: 4190
Dołączył(a): N 05.02.2006 17:49
Lokalizacja: Jelenia Góra


Powrót do Outlook Express

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości