FAQ dla Outlook Express - przeczytaj przed zadaniem pytania!

Pytania, problemy, uwagi związane z Outlook Express

Moderator: Moderatorzy

FAQ dla Outlook Express - przeczytaj przed zadaniem pytania!

Postprzez Łukasz M. » Śr 05.03.2008 14:55

Ostatnio edytowano Cz 06.03.2008 12:25 przez Łukasz M., łącznie edytowano 14 razy
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Odpowiedzi

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 09:41

Nie mogę wysłać poczty.


Ściągnij program Outlook AutoConfig dzięki, któremu w prosty i łatwy sposób, podając jedynie swój adres e-mail, utworzysz konto pocztowe oraz dodatkowo poprawnie skonfigurujesz program Outlook Express do pracy z grupami dyskusyjnymi.

Jeżeli nie chcesz korzystać z gotowej aplikacji lub nie działa ona poprawnie dla Twojej konfiguracji zobacz artykuł Konfiguracja poczty w Outlook Express, w którym jest opisane krok po kroku jak skonfigurować konto pocztowe POP3/SMPT.
Ostatnio edytowano Cz 06.03.2008 10:28 przez Łukasz M., łącznie edytowano 1 raz
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:24

Nie mogę wysłać poczty, dostaję komunikat 0x800...


Na każdy z wymienionych poniżej błędów powinno pomóc rozwiązanie z punktu 1. Jeżeli problemy nadal występują wyłącz program antywirusowy i zrestartuj komputer, a następnie spróbuj ponownie wysłać e-maila. W przypadku błędów nie występujących po stronie OE przetestuj połączenie z serwerem pocztowym przy pomocy programu Telnet. W tym artykule znajdziesz opis jak to zrobić.

Najczęściej pojawiające się błędy i ich opisy:
  • 0x800CCC78 - zły adres w polu 'odpowiedz do';
  • 0x800CCC0D - nie można znaleźć serwera pocztowego;
  • 0x800CCC0F - połączenie z serwerem zostało przerwane;
  • 0x800CCC69 - nie odnaleziono skrzynki pocztowej na serwerze;
  • 0x800CCC79 - serwer odrzucił adres nadawcy wiadomości;
  • 0x800CCC0E - nie można połączyć się z serwerem pocztowym;
  • 0x800CCC68 - skrzynka pocztowa jest zablokowana lub zajęta/przeciążona; Zobacz wątek...
  • 0x800CCC6F - wysyłanie poczty się nie powiodło; przyczyną tego problemu jest najprawdopodobniej to, że adres IP, z którego wysyłana jest poczta znajduje się na czarnej liście (spam-liście) dostawcy Internetu; Zobacz wątek...
  • 0x800CCC92 - hasło do skrzynki pocztowej jest niepoprawne; Zobacz wątek...
  • 0x800CCC67 - błąd nie jest związany z Outlook Express, prawdopodobnie problem leży po stronie konfiguracji sieci lokalnej lub serwera pocztowego; Zobacz wątek...
  • 0x800CCC7D - serwer pocztowy nie akceptuje połączeń SSL;
Ostatnio edytowano Pt 18.04.2008 10:59 przez Łukasz M., łącznie edytowano 3 razy
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:25

Gdzie znajdują się pliki .dbx?


Ścieżka do plików .dbx znajduje się w opcjach OE: Narzędzia | Opcje | Konserwacja | Folder magazynu.
Ostatnio edytowano Cz 06.03.2008 10:53 przez Łukasz M., łącznie edytowano 4 razy
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:26

Nie można skasować/usuwać wiadomości.


Zamknij Outlook Express i usuń plik "Elementy usunięte.dbx". Ścieżkę do pliku .dbx znajdziesz w opcjach OE: Narzędzia | Opcje | Konserwacja | Folder magazynu.
Uwaga! Usuwając plik "Elementy usunięte.dbx" zostaną usunięte wszystkie elementy z folderu "Elementy usunięte" w OE.
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:34

Jak odzyskać hasło do tożsamości?


Utwórz nową tożsamość, zaimportuj do niej dane z plików DBX, potem tożsamość, do której zapomniałeś hasła, możesz usunąć. Musisz jednak znać położenie plików DBX tej tożsamości. Zazwyczaj jest to folder:
C:\Documents and Settings\<user>\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Identities\<guid>\Microsoft\Outlook Express\
gdzie <user> to nazwa użytkownika systemu
<guid> to niepowtarzalny identyfikator, który wygląda np. tak: {841DFA07-3E74-40B6-8B1B-0AD8BBB12DBD}
Aby sprawdzić w jakim folderze przechowywane są pliki DBX, zapoznaj się najpierw z procedurą usuwania tożsamości. Przeglądając rejestr systemu można sprawdzić, gdzie przechowywane są pliki danej tożsamości.

Aby zaimportować do nowej tożsamości dane z plików DBX:

1. W menu Outlook Express wybierz "Plik | Importuj | Wiadomości"
2. Zaznacz na liście "Microsoft Outlook Express 6" i kliknij "Dalej".
3. Zaznacz opcję "Importuj pocztę z katalogu przechowywania w programie Outlook Express 6", kliknij OK.
4. Kliknij przycisk "Przeglądaj" i wskaż folder, w którym znajdują się pliki DBX tożsamości, do której zapomniałeś hasło. Kliknij "Dalej".
5. Wskaż, które foldery chcesz importować i kliknij "Dalej". Dane powinny zostać zaimportowane.

Aby usunąć tożsamość, do ktorej zapomniałeś hasła:

1. Uruchom program regedit (wybierz "Start | Uruchom", wpisz regedit i kliknij OK).
2. Rozwiń klucz HKEY_CURRENT_USER\Identities. Znajdują się w niej podklucze z wartościami GUIDów. Klikaj na każdym z nich, aż w prawym oknie w wartości "Username" zobaczysz nazwę tożsamości, którą chcesz usunąć.
3. Gdy znajdziesz odpowiednią tożsamość, rozwiń klucz do
HKEY_CURRENT_USER\Identities\<guid>\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0
4. W prawym oknie odczytaj wartość "StoreRoot", powinna wyglądać mniej więcej tak:
%UserProfile%\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Identities\{841DFA07-3E74-40B6-8B1B-0AD8BBB12DBD}\Microsoft\Outlook Express\
Wskazuje ona na folder, w którym przechowywane są pliki DBX tej tożsamości. Teraz możesz usunąć cały ten folder z dysku.
5. W lewym oknie edytora rejestru kliknij prawym klawiszem myszy klucz z GUIDem tożsamości (podklucz klucza Identities), którą usuwasz i w menu wybierz "Usuń".

Na obrazku poniżej widać hierarchię kluczy, na których operujesz w rejestrze.

Obrazek
Ostatnio edytowano Cz 06.03.2008 10:48 przez Łukasz M., łącznie edytowano 1 raz
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:34

Jak odzyskać skasowaną wiadomość?


Możesz użyć jednego z programów:
- DBXtract
- DBXpress
- Outlook Express Extraction
Ostatnio edytowano Pt 18.04.2008 10:56 przez Łukasz M., łącznie edytowano 2 razy
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:35

Outlook Express się nie otwiera.


Spróbuj zmienić nazwę pliku folders.dbx. Jego uszkodzenie jest częstą przyczyną zawieszania się OE. Ścieżkę do pliku .dbx znajdziesz w opcjach OE: Narzędzia | Opcje | Konserwacja | Folder magazynu. Zmień jego nazwę na np. folders.old. Uruchom Outlook Express, spowoduje to automatyczne utworzenie nowego pliku folders.dbx.
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:36

Jak odinstalować program Outlook Express?

  • Przejdź do "Panelu sterowania" i wybierz "Dodaj lub usuń programy".
  • Kliknij "Dodaj/usuń składniki systemu Windows".
  • Na liście wyszukaj i odznacz "Outlook Express".
  • Kliknij "Dalej".
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:36

Wspólna książka adresowa.


W Outlook Express nie da się zorganizować wspólnej książki adresowej. Funkcjonalność taką można uzyskać korzystając z Microsoft Office Outlook oraz programu CodeTwo Public Folders, który pozwala współdzielić dane w Outlook'u pomiędzy wieloma użytkownikami w sieci.
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:37

Nie mogę otworzyć załączników, moje załączniki są "szare".


Jest to powodem zabezpieczenia przeciw wirusowego. Aby zmienić te opcje w menu Narzędzia | Opcje | Zabezpieczenia odznacz Nie zezwalaj na zapisywanie lub otwieranie załączników, które mogą potencjalnie zawierać wirusy.
Ostatnio edytowano Cz 06.03.2008 10:50 przez Łukasz M., łącznie edytowano 1 raz
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:37

Jak ustawić hasło dostępu do OE?


Domyślnie w OE używana jest Tożsamość główna, aby ustawić dla niej hasło z menu Plik | Tożsamość | Zarządzaj tożsamościami wybierz Tożsamość główną lub utwórz nową i ustaw dla niej hasło klikając Właściwości a następnie zaznaczjąc Wymagaj hasła.
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 10:38

Plik poczty przekroczył 2GB, a wszystkie wiadomości zniknęły z folderu.


Spróbuj programem DBXtract lub Outlook Express Extraction wyciągnąć wiadomości z uszkodzonego pliku, a następnie usuń ten plik. Ścieżkę do pliku .dbx znajdziesz w opcjach OE: Narzędzia | Opcje | Konserwacja | Folder magazynu.
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 12:18

Jak zmienić dźwięk powiadomienia o nadejściu nowej poczty?

  • W "Panelu sterowania" uruchom "Dźwięki i urządzenia audio".
  • Przejdź do zakładki "Dźwięki".
  • Na liście zdarzenia programu odszukaj i zaznacz "Powiadomienie o nowej poczcie".
  • Na liście wyboru "Dźwięki" wybierz inny dźwięk lub kliknij przycisk "Przeglądaj" i wskaż plik WAV, który ma być odtwarzany jako powiadomienie o nowej poczcie.
  • Klknij OK, aby zatwierdzić zmiany.

Więcej informacji znajdziesz w tym artykule...
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Łukasz M. » Cz 06.03.2008 12:24

Co zrobić, aby OE nie usuwał wiadomości na serwerze?
  • W menu wybierz Narzędzia | Konta.
  • Przejdź do zakładki Poczta i zaznacz konto pocztowe, dla którego chcesz zmienić ustawienia.
  • Kliknij Właściwości, a następnie przejdź do zakładki Zaawansowane.
  • Zaznacz opcję Pozostaw kopie wiadomości na serwerze.
Łukasz M.
 
Posty: 95
Dołączył(a): Pt 03.08.2007 10:53
Lokalizacja: Jelenia Góra


Powrót do Outlook Express

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość